Verkoop

Wij zijn verkopers, adviseurs en gangmakers. Wij maken de weg vrij naar een succesvolle transactie. Hoe? Als geboren en getogen Hoeksche Waarders weten wij precies wat er speelt in de lokale woningmarkt. Die marktkennis is essentieel voor het bepalen van een reële verkoopprijs. U krijgt de beste prijs voor uw woning, zonder dat u zichzelf uit de markt prijst.

Meer verkoopsucces met VMK Makelaars & Taxateurs

Wij geven u gevraagd en ongevraagd advies om de verkoopkansen van uw woning te vergroten. Wij kennen de koper en zijn kritische blik. Geen detail blijft ongezien. Een koper kan struikelen over een los plintje. Letterlijk en figuurlijk in dit geval. Een kleine aanpassing maakt dan een groot verschil. En over details gesproken. Wij nemen zelf ook alles onder de loep. U bent verzekerd van een volledig en deskundig verkoopadvies.

Gangmakers in de Hoeksche Waard

Wij houden van ons werk. Wij gaan voorop in de zoektocht naar de perfecte kandidaat voor uw woning en nemen eventuele obstakels weg. U bent verzekerd van een zorgeloze, professionele en plezierige woningverkoop. Vooral dat ‘plezier’ vinden wij belangrijk. Ons motto luidt niet voor niets: “Een dag niet gelachen is een dag niet gewerkt.” Een lach maakt alles mooier en verlaagt drempels. Zo brengen wij de woningverkoop op gang. Ons enthousiasme werkt aanstekelijk…

Daarom gaat u naar VMK Makelaars & Taxateurs

  • Reële verkoopprijs
  • Persoonlijk & deskundig advies
  • Zorgeloze woningverkoop
  • Heldere, laagdrempelige aanpak
  • Enthousiast & betrokken team

De 16 stappen van VMK voor een succesvolle verkoop!

Met enthousiasme en ervaring doorlopen wij de volgende 16 stappen bij de verkoop van uw woning:

1. Opdracht tot dienstverlening:
De afspraken die wij hebben gemaakt voor de verkoop van uw woning leggen wij vast in de “opdracht tot dienstverlening”.

2. Fotograaf:
Wij maken een afspraak met de fotograaf die bij u in de agenda past. De afspraak bevestigen wij per mail en in deze mail krijgt u nog handige tips om uw woning optimaal te presenteren.

3. Opname van uw woning:
De fotograaf weet als geen ander hoe uw woning het beste kan worden gepresenteerd. De opname duurt ca. 2,5 uur en de fotograaf neemt naast de foto’s/video/3D-tour ook meteen alle maten voor de plattegronden. Tevens verwerkt de fotograaf alle maten in het meetrapport dat aan de normen van de NEN 2580 voldoet.

4. Brochure van uw woning:
Nadat wij de foto’s, plattegronden, meetrapport en de video/3D-tour van de fotograaf hebben ontvangen maken wij de brochure op. De brochure mailen wij naar u of als u dat liever heeft, geven wij de brochure bij u thuis af. Nadat de brochure is goedgekeurd gaan wij verder met het verkoopproces.

5. Sociaal media:
Gezien onze ervaring weten wij precies op welke dag en tijdstip wij uw woning als Sneak Preview op Instagram & Facebook moeten plaatsen. Hierdoor bereiken wij een grote doelgroep en weten onze vele trouwe volgers dat er weer een mooie nieuwe woning in de verkoop komt.

6. Funda en de eigen woningwebsite:
Na de Sneak Preview komt uw woning op Funda, onze website en gaat uw eigen woningwebsite online.

7. Statistieken van de verkoop:
Zodra uw woning op Funda staat maken wij een account voor u aan. Via dit Funda-account kunt u de bezoekersstatistieken van de verkoop volgen.

8. Bezichtiging(en)
De geïnteresseerden in uw woning verzamelen wij en in overleg met u plannen wij de bezichtigingen in. Dit is op 1 of 2 dag(en) van maandag t/m zaterdag. Komt een dag en/of dagdeel niet uit dan houden wij hier op voorhand rekening mee. Na de bezichtiging(en) laat de makelaar u weten wat de eerste reactie(s) van de kijker(s) is/zijn geweest.

9. Evaluatie
Wij hebben 1 x per maand contact met uw over het verloop van het verkoopproces, uiteraard kan dit vaker als hier prijs op wordt gesteld. Tijdens deze evaluatiegesprekken kijken wij ook naar meer promotie mogelijkheden om uw woning goed onder de aandacht te houden bij potentiële kopers. Denk hierbij aan het maken van nieuwe (buiten)foto’s in verband met een ander seizoen, campagne op social media, advertentie in het Kompas etc.

10. Onderhandeling
Komt er een bod op uw woning binnen dan geven wij dit altijd door, zijn er meerdere kijkers geïnteresseerd dan overleggen we over de te nemen volgende stappen. Dit om altijd tot het beste verkoopresultaat te komen! Denk hierbij aan de hoogte van het bod, ontbindende voorwaarden financiering en/of bouwkundige keuring, oplevering en eventueel overige voorwaarden.

11. Koopovereenkomst
Hebben we samen in goed overleg de beste koper gekozen dan bevestigen wij dit altijd per mail. In deze mail staan de afspraken en wordt de koper gevraagd om veilig zijn gegevens via Move.nl in te vullen en te uploaden. Op het moment dat wij de gegevens hebben ontvangen gaan wij de koopovereenkomst opmaken. Deze mailen wij in concept naar u en de koper. Als beide partijen akkoord zijn maken wij een afspraak op kantoor om de handtekeningen te gaan zetten. Uiteraard is het ook mogelijk om dit digitaal te doen.

12. Financiering koper
In de weken na het tekenen van de koopovereenkomst is het gebruikelijk dat de koper zijn financiering in orde maakt. De datum waarvoor dit in orde moet zijn hebben we in de koopovereenkomst vastgelegd. De notaris en wij als makelaar houden deze datum in de gaten.

13. Taxatie voor de financiering
Voor de financiering van de koper heeft de bank een taxatierapport nodig die is opgemaakt door een onafhankelijk taxateur. De afspraak met de taxateur plannen wij in overleg met u in. De taxateur loopt een ronde door uw woning en neemt aantekenen en foto’s. Deze gegevens verwerkt de taxateur in het taxatierapport. Zowel u als wij krijgen geen inzicht in het uiteindelijke taxatierapport, dit omdat deze altijd in opdracht van de koper is opgemaakt.

14. Verkoop definitief
Op het moment dat alle ontbinden voorwaarden zijn verlopen is de verkoop definitief. Gefeliciteerd! Wij melden uw woning af op Funda en via uw Funda-account krijgt u de vraag om een review te schrijven over de dienstverlening van VMK Makelaars & Taxateurs. Wij kijken altijd met belangstelling uit naar uw ervaring met ons kantoor.

15. Naar de notaris voor de overdracht
In de koopovereenkomst zijn we een transportdatum overeengekomen en op deze datum plant de notaris een tijdstip voor de overdracht van uw woning in. Voor de afspraak bij de notaris spreken we met u en de koper nog één keer af bij uw woning. Hier lopen wij een laatste ronde door uw woning en kunt u eventueel nog zaken over uw woning aan de koper uitleggen. Wij als makelaar nemen de meterstanden op en checken de laatste dingen. De gegevens nemen wij op in het inspectieformulier, deze mailen wij naar u en de koper. Dit zodat u de stand van de watermeter kan doorgeven aan Evides. De energiemaatschappij leest op afstand de stand van de elektrameter en gasmeter uit. Op naar de notaris!

16. Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met de verkoop van uw woning en heel veel bakplezier. Na de inspectie laten wij u namelijk niet met lege handen vertrekken!